a French Foreign Legion Forum

Welcome! Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

forum en français....

Eagle eye

Legionnaire
Joined
Oct 17, 2004
Messages
3,166
Reaction score
11
Location
Foreign soil
Home Country
Macao
Bien vu, Boss...ce forum permettra certains anciens de pratiquer/demontrer leur écriture en français ainsi que de permettre aux wannabes de connaître la langue française un peu mieux...
 

Hroflr Grimm

Hyper Active Member
Joined
Aug 27, 2009
Messages
1,642
Reaction score
2
Location
Côte d'Azur
Home Country
United States
Une question pour corvee de chotte:

En l'anglais, vos nom ne signifie "stupid chores"?
 

corvee de chotte

Legionnaire
Joined
Feb 2, 2009
Messages
1,459
Reaction score
1
Location
scotland
Home Country
Scotland
corvee de chotte is the Scottish spelling for corvee de chiotte ,the chiotte in French, is the toilet.:D
 

Rapace

Moderator
Joined
Oct 17, 2004
Messages
5,944
Reaction score
1,395
Location
France
Home Country
France
Une question pour corvee de chotte:

En l'anglais, vos nom ne signifie "stupid chores"?
As mentioned, the proper spelling is "corvée de chiottes" (note the plural). Les chiottes is French slang for toilets. Corvée de chiottes means toilets (cleaning) chore.
 

Hroflr Grimm

Hyper Active Member
Joined
Aug 27, 2009
Messages
1,642
Reaction score
2
Location
Côte d'Azur
Home Country
United States
As mentioned, the proper spelling is "corvée de chiottes" (note the plural). Les chiottes is French slang for toilets. Corvée de chiottes means toilets (cleaning) chore.

Righto. chotte could mean Don Quixote, so I thought perhaps it was a clever way of saying "meaningless chores/stupid chores". Of course corvee de chiottes is also along the same line of undesirable chores. I'm guessing the first two years is alot of corvee de chiottes?
 

brokenheart

Active Member
Joined
Apr 28, 2009
Messages
486
Reaction score
0
Location
Today Canada- tomorrow the world
Home Country
Canada
the dictionary says bored stiff...ha ha..
thats what I thought 'break my balls'

Je regrette...fils..... bien sûr
i hear there has only been one woman on the inside who was found out anyway.
J'ai écrit trop vite... je n' était pas penser....
 

Rapace

Moderator
Joined
Oct 17, 2004
Messages
5,944
Reaction score
1,395
Location
France
Home Country
France
Merci-
Pouvez vous expliquer le phrase; ' casse mes couilles'
peut être je ne ecrit pas bien mais mon filles l' a écrit dans un lettre.
CHEERS
Casser les couilles : as mentioned "to break one's balls" (annoy someone very much). As mentioned too, if the person has balls it must be your fils (son), not filles (plural of fille, daughter).
In French, fils is an invariable word : it takes a final "s" whether singular (mon fils, my son) or plural (mes fils, my sonS).
Beware not to confuse with fil (thread), that is spelt filS (threadS) in the plural form.
 

brokenheart

Active Member
Joined
Apr 28, 2009
Messages
486
Reaction score
0
Location
Today Canada- tomorrow the world
Home Country
Canada
Casser les couilles : as mentioned "to break one's balls" (annoy someone very much). As mentioned too, if the person has balls it must be your fils (son), not filles (plural of fille, daughter).
In French, fils is an invariable word : it takes a final "s" whether singular (mon fils, my son) or plural (mes fils, my sonS).
Beware not to confuse with fil (thread), that is spelt filS (threadS) in the plural form.

Oui- c'est mon fils- je suis surprise et j'ai pensé qu'il était un bon garçon. Vous lui avez changé á la Légion étranger......HE-HE
peut- être il bois aussi....LOL

Merci- je voudrais améliorer mon français. C'est difficile, je n'ai pas l'opportunité á parler ou á écrire avec n'importe qui.
 

tvleary

Member
Joined
Feb 6, 2010
Messages
17
Reaction score
0
Location
Boston
Home Country
United States
Salut! Je suis ici parce'que je voudrais practiquer mon Français! J'ai appris mon Francais en école primaire et lycée, depuis six ans entre douze et dix huit ans (between 12 and 18 years of age?) Maintenant je cherche toujours les opportunités pour practiquer mon Français. J'ai habite en Connecticut, ou nous avons un système d'éducation tres fort. Tous mes instructeurs sont vraiment Français. Et ils ont fait tres bon en enseigner la culture Française. En faite mon instructeur de Français préféré en lycee est aussi mon instructeur des Scouts! Il m'as donnez beaucoups d'histoires de la vie sur la mer en France, et qu'est-ce que c'est passé comme un jeune en France :)

A bientot!
 

Duke Paerson

Actual or Ex Legionnaire
Legionnaire
Joined
Jun 1, 2006
Messages
50
Reaction score
6
Location
surrey
Home Country
England
can nous use la "frangliase" here,or est il seulement french ?
 

Hroflr Grimm

Hyper Active Member
Joined
Aug 27, 2009
Messages
1,642
Reaction score
2
Location
Côte d'Azur
Home Country
United States
can nous use la "frangliase" here,or est il seulement french ?

C'est a bonne example de "franglaise" ca.. =p

Je ne sais pas, mais boss dite cette forum est pour "practicing francais", donc.. I would guess anything along the lines of learning/practicing french is ok/good in here?
 

Duke Paerson

Actual or Ex Legionnaire
Legionnaire
Joined
Jun 1, 2006
Messages
50
Reaction score
6
Location
surrey
Home Country
England
mon french is a peut rusty il est a long time depius i have parlez the francais...
 

SeanG

Legionnaire
Joined
Apr 27, 2009
Messages
2,881
Reaction score
3
Location
Scotland/ England
Home Country
Scotland
La fois dernière que j'ai parlé le français était quand je parlais à une jolie jeune fille. J'ai tiré LOL
 
Top